17. oktober 2022

SERWIZ overtager ALLIANCE+ og skaber et nyt landsdækkende facility management selskab, der har et erklæret mål om at hjælpe flere danske virksomheder til at leve op til deres bæredygtighedsmål. Fra København, Vejle og Aarhus vil SERWIZ tilbyde virksomheder i hele landet skræddersyede løsninger, der indtænker CO2 udledning, miljøvenlige kemikalier, medarbejderpleje og lokale råvarer, når der skal gøres rent eller tilberedes sunde måltider.

Et stærkt fokus på bæredygtig omstilling, digitale løsninger, høj medarbejdertrivsel og danske partnerskaber er ledetrådene for det danske facility management selskab SERWIZ, der med købet af ALLIANCE+ bliver fire gange større, målt på antal medarbejdere.

Det sker efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har godkendt transaktionen, og handlen nu er endeligt gennemført. Dermed er SERWIZ en af de største danske facility management-virksomheder herhjemme med en omsætning, der nærmer sig én milliard kroner.

Efter opkøbet skifter ALLIANCE+ navn til SERWIZ, og de to selskaber flytter sammen i ALLIANCE+’s hidtidige domicil i Søborg. Den nye landsdækkende virksomhed får 2.400 medarbejdere fordelt over hele landet med kontorer i København, Vejle og Aarhus.

”Vi glæder os til at byde mere end 1.800 dygtige medarbejdere velkommen i SERWIZ, og til at samle det bedste fra de to selskaber for at levere et endnu skarpere dansk alternativ til de globale one-size fits all-løsninger inden for rengøring og kantinedrift.  Vores fokus er udelukkende virksomheder i Danmark, og vi lever af at forstå deres udfordringer og ønsker – og skræddersy vores løsninger derefter,” siger Christian Lunner, CEO og partner i SERWIZ.

Selskabet er især kendt for at sætte nye standarder inden for bæredygtighed og brugen af digitale værktøjer for at nedbringe CO2-udslippet og undgå unødvendig brug af kemi i rengøringen. Desuden lægger SERWIZ stor vægt på at tilrettelægge kantinedriften, så den understøtter en sund livsstil og reducerer klimabelastningen fx ved at inddrage flere lokale leverandører af fødevarer.

”Vi ønsker især at være relevante for danske kunder, der som os ønsker at løfte indsatsen på klima- og miljøområdet ambitiøst med effektive, individuelle løsninger. Det får vi endnu flere muligheder for at gøre i større skala nu, hvor SERWIZ står endnu stærkere”, siger Christian Lunner.

SERWIZ ejes og ledes fortsat af de fire partnere CEO Christian Lunner, CHRO Kristine Weng Thorvildsen, CFO Ulrika Øksenholt og CCO Louise Feldt.

 

”Kunderne lægger vægt på, at måden, vi leverer facility management på, smelter sammen med deres egen virksomhedskultur og forretning. For os er det derfor fortsat helt afgørende at være tæt på forretningen og være i stand til at træffe beslutninger helt tæt på kunderne.  Det vil vi fortsat være garant for,” siger Christian Lunner.

 

***

 

Om SERWIZ

SERWIZ er en dansk ejet, partnerledet virksomhed, der tilbyder skræddersyede services inden for facility management til store og mellemstore virksomheder i Danmark.

SERWIZ, der har rødder tilbage til 1997, har pr. 14. oktober 2022 overtaget ALLIANCE+ og tæller dermed omkring 2.400 medarbejdere mod tidligere ca. 600 medarbejdere.

Hovedaktiviteterne er rengøring og kantinedrift og omfatter desuden bl.a. receptionsløsninger, vinduespolering, handymen og graffitibekæmpelse.

 

 

Kontakt:

Paul Svinth Jensen, Geelmuyden Kiese

Tlf. 4083 3230

Paul.svinth.jensen@gknordic.com

Læs flere nyheder her